Domowe masło KOKOSOWO-MIGDAŁOWE + najlepsze tosty NIE na słodko

Nigdy wcześniej masła orzechowego nie robiłam. Niestety, moje ukochane zostało wycofane ze sprzedaży, a to z supermarketu zawsze jest naładowane tłuszczem palmowym albo/i jeszcze gorszymi rzeczami. No więc co robimy? Robimy masło w domu! Tyle, że nie mamy orzeszków ziemnych, a w szafce tylko płatki migdałowe i kokosowe. Trudno, ryzykujemy! No i było warto.

Oprócz samego przepisu w poście umieściłam przepis na RE-WE-LA-CYJ-NE tosty z użyciem masełka. I nie, nie są one na słodko, z dżemem, czy bananami, tylko na słono! Z pomidorkami i serkiem :)
SKŁADNIKI:
szklanka wiórków kokosowych
szklanka płatków migdałowych (mogą być całe, obrane ze skórki migdały)
2 łyżki oleju rzepakowego lub sezamowego (bezsmakowego)
płaska łyżeczka soli himalajskiej

Dodatkowo na tosty:
pomidorki koktajlowe
twarożek grani
2 liście bazylii
ciemne pieczywo
pieprz do smaku
Migdały i kokos prażymy na bardzo małym ogniu. Czekamy, aż się wystudzi i mielimy na gładką, lejącą masę w nożu elektrycznym/blenderze dodając sól i olej. I voila! Masło gotowe!
 Przejdźmy teraz do kanapek… Spieczony chlebek smarujemy serkiem i polewamy masłem. Układamy pomidorki, bazylię i wszystko posypujemy pieprzem. Nawet nie wiecie, jak PYSZNE to jest! Oj, będę jadła często. Koniecznie spróbujcie!


XOXO, Wasza Sylwia.


Share this:

, , , , ,

CONVERSATION

9 komentarze:

  1. Na pewno wypróbuję Twoje przepisy, wygląda to pysznie i zdrowo :)
    pozdrawiam

    agata-rogos.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm...
    http://rubik514.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Mozna dodac zwykla zamiast himalajskiej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie można, akurat ma to niewielkie znaczenie.

      Usuń
  4. Ja ominęłabym te dwie łyżki oleju rzepakowego. Migdały i wiórki po zmiksowaniu same w sobie są oleiste i 'papkowate' olej niepotrzebnie rozrzedzi tę mieszaninę.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na przykład wolę takie rozrzedzone masło :)

      Usuń
    2. Ja na przykład wolę takie rozrzedzone masło :)

      Usuń
  5. Mmmmm pycha ;)

    http://poozytywna96.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo smaczne i proste w przygotowaniu i ze znanych nam wszystkim składników

    OdpowiedzUsuń