SLEEPOVER, czyli co przygotować, gdy zapraszamy koleżanki

Urządzam imprezę z nocowaniem. Zapraszam koleżanki, chcę przygotować fajne przekąski i… sęk w tym, że ja staram się jeść zdrowo, a one - niekoniecznie. Co podać, żeby smakowało wszystkim? Przecież nie poczęstuję ich samą gorzką czekoladą i waflami ryżowymi. Błagam, pomocy!
CZYM ZASTĄPIĆ CZIPSY, CHRUPKI I INNE ŚWIŃSTWA?
Nic prostszego! Moim numerem jeden są czipsy z fioletowej kukurydzy. Pieczone, 100% wegańskie, bez żadnych konserwantów. Ten wynalazek kupiłam niestety w Stanach, ale podobne rzeczy widziałam w sklepach ekologicznych. Uwielbiam także domowe "chrupacze" z pełnoziarnistych placków tortilli, które tylko pokroiłam, posmarowałam oliwą, posypałam przyprawami i przypiekłam w piekarniku, by zyskały chrupkość. Do czipsów zrobiłam też dipy na bazie jogurtu naturalnego greckiego i serka naturalnego - pełna dowolność! 
W orzeszkach w skorupce wasabi zakochałam się już dawno. Jednak kiedy przeczytałam ich skład nogi się pode mną ugięły - masakra! Postanowiłam jednak pokombinować i zrobić moje własne - panierka nawet lepsza! Natomiast pomarańczowe rureczki to także mój nabytek z USA - pyszne pomidorowe "prażynki" ryżowe. Aż trudno uwierzyć, że nie ma w nich szkodliwych substancji i konserwantów! 
Świetnym zastępstwem dla słodyczy są oczywiście owoce - u mnie słodkie winogrona. Zrobiłam koreczki i wbiłam w jabłko owinięte folią. Bardzo ładnie wyglądają! 
Oczywiście u mnie słodkie napoje gazowane nie wchodzą w grę. Tym razem - po prostu malinowa herbata, którą posłodziłam syropem z agawy i dodałam kostki lodu. Ładne kieliszki, limonka - voila!  

Ponieważ moja "imprezka" odbyła się z okazji walentynek musiałam przygotować truskawki z bitą śmietaną. Taka moja mała tradycja. Moja śmietana nie ma nic wspólnego z toną tłuszczu, cukru i krowiego mleka. Ubiłam ją z schłodzonego mleka kokosowego (samego mleka, bez wody kokosowej, którą musimy odlać przed ubijaniem!) i odrobiny syropu z agawy. Konsystencję ma wspaniałą, nie topi się i nie opada, dodatkowo smak kokosowy jest niezastąpiony! Musicie tego spróbować! 
XOXO, Wasza Sylwia.


Share this:

, ,

CONVERSATION

4 komentarze:

  1. Chciałabym poznać przepis na te orzeszki <3

    OdpowiedzUsuń
  2. MATKO ! Dawno nie bylam na tym blogu ! Jeju robi wrażenie !!! Jest taki kolorowy.. różowy, wesoły ! :D Chyba mnie zmotywowałaś samym wyglądem XDXD Obserwuje też insta XD Blog na wielki pLUSSSSS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Będę go odwiedzała XDXD

    OdpowiedzUsuń
  3. Super! Na pewno skorzystam!

    Zapraszam na mojego nowego bloga z przepisami:

    gotujznatalia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne pomysły ,w ogóle fajnie prowadzisz tego bloga :))
    Zapraszam do mnie KLIK

    OdpowiedzUsuń